četrtek, 6. december 2007

Kaj ste dobili za Miklavža?

Ta prijeten praznik imamo radi vsi otroci, saj dobimo dosti sladkarij in zabave. Spomnem se svojih dogodivščin, kako sem jaz, vsako leto malo drugače, pričakovala ta večer v katerem miklavž, tako kot božiček, obiskuje hiše s pridnimi otroci in jim deli darila ali šibe za poredne. Pri nas običaj, da se na 5. zvečer priredi maša in na koncu obdarovanje. Miklavž pride s svojim spremstvom parkeljni, ki z vesesljen strašijo otroke in jih preverjajo, če znajo molit. Bedast običaj sicer ampak daje svoj pridih veselemu decembru. Po uradnem miklavževanju se parkeljni malo nadevajo in se podijo od hiše do hiše z malce drugačnim namenom kot strašiti otroke to pa je preganjati in si ogledovati mlade dekline.
No naš družinski običaj pa je bil drugačen, zvečer prazna velika kuhinjska miza se čez noč spremeni v obloženo. Na mizi se je našla kokakola, fige, razne drage čokolade, potrebščine za v kuhinjo in hrana, ki se bo uporabljala v naslednjih 3 deneh. Nikoli nismo zapravljali po nepotrebnem in ker kokakole nismo pogosto kupovali, ker je bila draga, so si pač starši privoščili, da smo jo pili samo v prazničnih dneh posebej pa decembra. Tako sem posredno izdala, da nismo rauno na visoki nogi, da bi si jo kupovali v velikih količinah, miklavž is pač privošči. In glede na to, da je miklavž prinesel samo stvari, ki si jih res potreboval, smo bili vseeno veseli, da je sploh prišel. Nikoli ne bom pozabila, da sva z materjo pisali pismo miklavžu, kot tudi ne svojega navdušenja, da sem res to dobila in ne kaj drugega. Spomini, ki jih ne bom pozabila in jih bom delila tudi svojim otrokom.
V veliko veselje mi je obdarovati ljudi, ki so tega res veseli. In to sem naredila tud v kratkem. Veselje, ki sem ga sprožila samo z darovanjem čokolade, mi je polepšal večer in naslednji dan . Nisem veddela, da obstaja to, da nekoga razveseliš z malim, malenkostnim dejanjem. Važno je, da se spomneš, da pokažeš nekomu pozornost.. sploh ni važno, kakšno je darilo, niti kako veliko-saj zame.

Prijetno odpiranje daril vam želim, do naslednjega decembrskega moža-božička al dede mraza, saj nevem kdo sledi. veseli december..

by banana

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Sj to je fajn da se ohranjajo običaji (čeprav smo kao že ''prerasli'' to fazo). Seveda je tudi mene danes obiskau miklavž, z simboličnim darilom (se vidi da sem priden fant(ek):))

Anonimni pravi ...

No zdj si me pa s spomini pelala mal v preteklost, nostalgija pa to...;) pa hvala za čokolado:p je bla ful dobra;)